DOLAR 36,4123 0.3%
EURO 38,1420 -0.25%
ALTIN 3.429,650,03
BITCOIN 36122892,16%
Kahramanmaraş
-8°

PARÇALI BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

Kahramanmaraş’ta E-İhracat Zirvesi Gerçekleşti

Kahramanmaraş’ta E-İhracat Zirvesi Gerçekleşti

ABONE OL
30 Ocak 2025 18:38
Kahramanmaraş’ta E-İhracat Zirvesi Gerçekleşti
0

BEĞENDİM

ABONE OL

 

Ticaret Bakanlığı ve Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası (KMTSO) iş birliğinde düzenlenen “E-İhracat Zirvesi”, Ramada Otel’de gerçekleştirildi. Zirvede, e-ticaret ve e-ihracat alanında uzman isimler yer alırken, sektördeki yenilikçi çözümler ve stratejiler paylaşıldı.

Açılış konuşmasını yapan KMTSO Başkan Vekili Hikmet Gümüşer, e-ticaretin giderek ivme kazanan bir sektör olduğunu vurguladı. KMTSO olarak son iki yıldır bu alana büyük önem verdiklerini belirten Gümüşer, e-ticaret ve e-ihracat konusunda eğitimler düzenlediklerini, genç ve kadın girişimcilere yönelik projeler gerçekleştirdiklerini ifade etti. Kadın İş Geliştirme Merkezi (KİGEM) bünyesinde kadın girişimcilerin iş dünyasına entegrasyonunu artırmayı hedeflediklerini de sözlerine ekledi.

Gümüşer, e-ticaretin küresel çapta büyüdüğünü belirterek, Çin’in 3 trilyon dolarlık bir e-ticaret hacmine ulaştığını, bu rakamın ülkenin toplam ticaretinin %50’sini oluşturduğunu söyledi. Amerika’da ise e-ticaret hacminin 1,2 trilyon dolar seviyesinde olduğunu ve toplam ticaretin %20’sine denk geldiğini belirtti. Türkiye’de ise e-ticaretin toplam ticaretteki payının %14-15 seviyelerinde olduğunu ifade ederek, 2025 yılı için 8 trilyon dolarlık e-ticaret hacmi hedeflendiğini aktardı.

E-İhracatta Büyük Potansiyel

E-ihracatın, e-ticaretin uluslararası versiyonu olarak değerlendirildiğini belirten Gümüşer, Türkiye’nin bu alanda giderek büyüyen bir pazar olduğunu vurguladı. Türkiye’de e-ihracatın toplam ihracat içindeki payının %1’e yakın bir seviyede olduğunu ancak 2024 itibarıyla %2,64’e yükseldiğini açıkladı.

Zirvede konuşma yapan Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü, E-İhracat, Dijital Pazarlama, Davranışsal Kamu Politikaları ve Yeni Nesil Teknolojiler Dairesi Başkanı Hasan Önal, e-ihracat politikaları ve geleceğin trendleri hakkında bilgiler verdi. Gün boyunca e-ihracatta destekler, fırsatlar ve başarılı örnekler katılımcılarla paylaşıldı. Bakanlık yetkilileri, firmalara e-ihracat süreçlerinde yol gösterecek önemli bilgilendirmelerde bulundu.

Önal: “Kahramanmaraş’ın Dijital Ticarete Entegre Olması İçin Çalışacağız”
Zirvede, alanında uzman isimler yaptıkları sunumlarla katılımcılara e-ihracatın tüm yönlerini aktardı. Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü, E-İhracat, Dijital Pazarlama, Davranışsal Kamu Politikaları ve Yeni Nesil Teknolojiler Dairesi Başkanı Başkanı Hasan Önal, dijital pazarlama stratejileri ve e-ihracatta geleceğin trendleri üzerine çarpıcı bilgiler sundu. Önal, konuşmasında şunları kaydetti: “Türkiye’de ve dünyada e-ticaretin hızla büyüdüğünü görüyoruz. Günümüzde dijital ticaret artık küresel ekonominin vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Türkiye’de e-ticaret yapan işletmelerin sayısı her geçen gün artıyor ve bölgemizde de bu alanda önemli adımlar atılıyor. Özellikle pandeminin de etkisiyle, e-ticaret ve e-ihracat artık büyük bir ivme kazandı. Çin, bu alanda dünya liderliğini sürdürüyor ve küresel e-ticaret pazarındaki payı giderek büyüyor. Ekonomik gelişim için çoğu zaman Batı’ya odaklanıyoruz, ancak e-ticaret ekosistemini anlamak için Çin’in gelişimini de yakından takip etmemiz gerekiyor. Önümüzdeki süreçte Kahramanmaraş ve bölgedeki girişimcilerin de dijital ticarete daha fazla entegre olması için hep birlikte çalışacağız. Şehrin ekonomik potansiyelini artıracak projeleri desteklemek için buradayız.

Uzmanlar ve Girişimciler Deneyimlerini Paylaştı
Ticaret Bakanlığı, Ticaret Uzmanı Onur Sarıoğlan, “E-İhracatın Anahtarı: E-Kolay İhracat Platformu” başlıklı sunumuyla katılımcıları bilgilendirdi. Sefamerve CEO’su Mehmet Metin Okur ise markalaşmanın e-ihracatta oynadığı kritik rolü kendi deneyimlerinden örneklerle anlattı.

Kadın girişimciliğinin desteklenmesine de özel bir vurgu yapılan etkinlikte, İhracatçı Kadınlar Derneği Başkanı SevtapKüçük, kadın liderlerin e-ihracatta karşılaştıkları fırsat ve zorlukları ele aldı. Ayrıca, Trendyol İş Geliştirme Müdürü Mustafa Hakan Sarı ve Fevup CEO’su Ferhan Yıldız, e-ihracatta pazaryeri seçimi ve yerelden globale açılma stratejilerini detaylandırdı.  

 

Networking ve İş Birliği Fırsatları
Etkinlik boyunca düzenlenen networking oturumlarında katılımcılar, sektör profesyonelleri ve panelistlerle birebir iletişim kurma imkânı buldu. Yerel işletmelerin uluslararası pazarlara açılmasını destekleyecek iş birlikleri ve projelerin konuşulduğu bu oturumlar, Kahramanmaraş’ın dijital dönüşüm vizyonuna katkı sağladı.

Zirveye; KMTSO Başkan Vekili Hikmet Gümüşer ve Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü, E-İhracat, Dijital Pazarlama, Davranışsal Kamu Politikaları ve Yeni Nesil Teknolojiler Dairesi Başkanı Başkanı Hasan Önal’ın yanı sıra İstiklal Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İsmail Bakan, KSÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İrfan Ersin Akıncı, KASİAD Başkanı Sıddık Ciğer, Müsiad Kahramanmaraş Şube Başkanı Şerafettin Özcan, Teknokent Müdürü Oğuz Ciğerlioğlu, TOBB Kahramanmaraş Genç Girişimciler Kurulu Başkanı Serhan Erdoğanyılmaz, TOBB Kahramanmaraş Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Betül Zabun Kenger ile çok sayıda firma yetkilisi ve STK Temsilcileri katıldı.


Panelistler ve Tartışmalar

Zirvede düzenlenen panellerde, sektörün önde gelen isimleri ve uzmanları bilgi ve deneyimlerini katılımcılarla paylaştı. Panelistler ve konuları şu şekildeydi:


Mehmet Metin Okur (CEO, Sefamerve): E-İhracatta markalaşma stratejileri ve deneyimleri.

Mustafa Hakan Sarı (İş Geliştirme Müdürü, Trendyol):Global pazarlara açılma stratejileri.

Ömer Arıkan (CEO, Tsoft): Panel moderatörü olarak etkinliğe liderlik etti.

Hazal Maraş (Genel Müdür, Ozon): E-ihracatta pazaryeri yönetimi üzerine bilgiler paylaştı.

Mehmet Erdemi (CEO, Exporgin): Markalaşma süreçleri ve başarı hikayeleri.

Ferhan Yıldız (CEO, Fevup): E-ihracatta başarı getiren stratejileri aktardı.

Sevtap Küçük (İhracatçı Kadınlar Derneği Başkanı):Kadın liderler için e-ihracatta fırsatlar ve zorluklar.

Almila Demirdağ (İş Yönetimi Danışmanı): Hedef pazar ve doğru pazaryeri seçimi üzerine bilgiler sundu.

Avni Arıkan (CTO, Tsoft): Yerel başarı hikayeleri üzerine konuştu.

Eylül Gümüşer (Küçük Mutfak Kurucusu): Yerelden globale girişimcilik deneyimlerini paylaştı.

Berker Bayazıt (Kurucu Ortak, e-Trink): Yerel girişimlerin e-ihracattaki yeri ve fırsatları üzerine konuştu.

Mustafa Erol Çakan (Kurucu, Fimarka): Yapay zekauygulamalarıyla e-ihracatta yenilikçi yaklaşımlar sundu.

Prof. Dr. Hayrettin Keskingöz (Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi): Akademik perspektiften e-ihracat katkıları üzerine fikirlerini aktardı.

 

Katılımcılar, gün boyu süren paneller ve birebir görüşmelerle e-ihracat konusunda yeni bilgiler edinme ve sektör profesyonelleriyle networking yapma fırsatı buldu. Zirve, Kahramanmaraşlı girişimciler ve ihracatçılar için büyük bir fırsat olarak değerlendirildi.


En az 10 karakter gerekli





HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.